Onze onderwijskundige visie

De Piramiden biedt onderwijs waar kinderen zich op eigen wijze optimaal kunnen ontwikkelen en hun talenten ontdekken. Daarom is ons motto ook 'Samen het mooiste uit jezelf halen'. We begeleiden kinderen door vakbekwame leerkrachten die werken met moderne en goede leermiddelen. We dagen kinderen uit door ons onderwijs zo in te richten dat ze nieuwsgierig blijven om nieuwe dingen te leren en te ontdekken. We willen kinderen succeservaringen bieden.

Ons doel is dat de instructie van de leerkrachten dusdanig effectief is dat alle leerlingen de gestelde doelen halen en zich trots en competent kunnen voelen. De leerstof die we aanbieden is uitdagend en we helpen de kinderen waar nodig. Ze krijgen van ons feedback zodat kinderen geholpen worden in hun leerproces.

Voor onze leerlingen zijn een aantal begrippen van toepassing:

• zelfstandigheid, leerlingen werken alleen aan een taak,

• autonomie, de leerling krijgt zeggenschap over zijn leerproces,

• verantwoordelijkheid, de leerling leert zelf hulp te vragen aan anderen zoals de leerkracht of een medeleerling,

• samenwerking, waarbij wordt geleerd respect voor anderen te hebben en te luisteren naar anderen.

De maatschappij waarin we leven verandert. Dit vraagt van het onderwijs om andere vaardigheden aan te leren die leerlingen voorbereiden op deelname aan de informatiemaatschappij waarin we leven. We noemen deze vaardigheden 21ste eeuwse vaardigheden, zoals creativiteit, communiceren en samenwerken, maar ook kritisch en probleemoplossend denken.