Onze levensbeschouwelijke visie

Op De Piramiden gaan we uit van een christelijke levensbeschouwing die we leren vanuit de bijbel en van elkaar. Dat betekent dat we veel waarde hechten aan omzien naar elkaar, vertrouwen en respect voor de ander. Het houdt voor ons ook in dat we een open houding hebben voor mensen met een andere levensbeschouwelijke visie.

U mag van ons verwachten dat de kinderen op De Piramiden leren wat het christelijk geloof inhoudt. Er worden Bijbel- en spiegelverhalen verteld, er wordt gezongen en gebeden en de christelijke feesten worden gevierd. Voor de dagopeningen gebruiken we de methode Trefwoord. Kinderen komen niet alleen in aanraking met de christelijke normen en waarden, maar ook andere wereldgodsdiensten komen aan bod. We begeleiden en ondersteunen de kinderen bij het verkennen en verrijken van hun wereld. Zo ontstaat er begrip voor andere geloven en andersdenkenden. We leven immers ook in een multiculture samenleving.

Wat we hierboven beschrijven is de zicht- en hoorbare kant van onze visie. We willen graag dat ons gedrag en de manier waarop we met elkaar omgaan, bevestigt wat we in onze visie schrijven. Dan maken we waar, waar we voor staan.